IX. Counter-Strike:Source
Elhatároztam tehát, hogy kipróbálom a source-ot. Érdekes volt belecsöppenni egy olyan közösségbe, ahol nem nagyon ismerik az embert. Mivel rengetegen kerestek már meg azzal, hogy mit tegyen egy kezdő játékos, aki nem ismer senkit és jó csapatba szeretne kerülni, így arra gondoltam, kipróbálom milyen az, amikor az ember nem saját maga épít egy csapatot, hanem felvételizik egy csapatba. Játszogattam publikon, kezdtem felmérni a konkurenciát. Mondanom se kell, hogy könnyű dolgom volt. Öt évnyi 1.6-os tapasztalattal a hátam mögött nem igazán jelentett kihívást publicon jó eredményt elérni. Kényelmes tempóban gyakoroltam, kezdtem megszokni az új fizikát, a kicsit eltérő lövéstechnikát, a pályák arányait és új lehetőségeit. Mivel jó gépem volt maximumra állítottam az összes lehető grafikai beállítást és csak ámultam bámultam. A pályák részletgazdagsága, élethűsége azonnal megfogott. Nagyon tetszett az is, hogy a tereptárgyak, hordók, virágcserepek mozdíthatóak voltak. Szóval öröm volt játszani még publicon is.
de_dust 1.6-ban és source-ban
Először a T4Ce nevű klánban próbáltam játszani, akik nem is voltak rosszak, csak nagyon szervezetlen volt a csapat, esetleges volt a taktika is és az is, hogy lesz-e meccs vagy sem. Ezután BugBear hA nevű csapatába álltam be, ahol deep és Gio (Ranker bátyja) is játszott. A hA sokkal szervezettebb volt, mint a T4Ce és talán jobb játékosokból is állt. Gio, aki a 2001-es WCG-n második lett UT-ben, akkoriban a legjobban lövő magyar source játékos volt szerintem, prosyon, aki rettenetesen jól lőtt awp-vel, de csak ritkán játszott sajnos és akkor sem kellő komolysággal, ott volt még kraft, akiről öcsém révén már hallottam, mert COD-ozott régebben és persze deep és BugBear. Jó volt a hA-sokkal játszani, sokat tanultam tőlük a pályákról, a source-os szokásokról, a lövéstechnikáról és főleg az awp-zésről, de a szervezettség még mindig hiányzott, pedig azt hittem BB rendesen kézben tartja a csapatot. Lassan kezdtem belátni, hogy ha nyerő csapatot akarok, akkor magamnak kell válogatni az embereket hozzá. Érdekes volt látni különben, hogy más-más játékok képviselői hogyan teljesítenek source-ban. Azt gondoltam először, hogy sokszínűbbé teszi a source-ot az, hogy wolfeinsten-esek, CoD-osok, UT-sek játsszák, de lassan kiderült, hogy a legjobban azok teljesítenek source-ban, akik 1.6-oztak ezelőtt, mivel a játék menete és logikája nem sokat változott az 1.6-hoz képest.
cs_assault
cs_militia
Az az igazság, hogy ezzel a csapattal megütöttük a főnyereményt. Piki és deep agresszív játékstílusa találkozott Gio és akira megfontoltabb, defenzív felfogásával. Pikit és deep-et előre lehetett küldeni pusztítani, míg Gio, akira és én bementünk a bombával a másik lerakóra, ráadásul deep nagyon jó volt, mint elsődleges awp-s, ami -megjegyzem- Piki kezében is veszedelmes volt, így akár 2 awp-s taktikákat is tudtunk csinálni. Védekezésben pedig nagyon jól jött, hogy olyan emberek is vannak a csapatban, akik nem rohannak a fregért, hanem bevédik a bombát. Egyetlen egy aggasztó dolog volt csak, amire oda kellett figyelni, az pedig Piki és deep temperamentumának kezelése.
Az első megmérettetésünkre 2 hónapnyi gyakorlás után került sor Szolnokon a GPS6-on, ahol Gody megrendezte az első magyar source LAN-t. A GPS6 fő attrakciója az 1.6-os verseny volt, ahova több külföldi csapat is eljött, de minket ez akkor nem érdekelt. A source scene érdekelt minket és, hogy hol állunk most magyar viszonylatban. Eljött a dl, a hA és az 1.6skill (később n1ce-6aming) is. Ez a három csapat volt, akitől tartanunk kellett. A helyszínen készült velünk egy interjú:
Kicsit sokadszor írom már, hogy a verseny a papírforma szerint alakult, de megint ezt leszek kénytelen írni. Talán annyit lehetne hozzátenni, hogy a d0kkmunkás klán kicsit komolyabb ellenállást mutatott infernón, mint azt vártuk, de megvertük őket. A dl valahol eltűnt a süllyesztőben, pedig dobogóra vártuk őket. A hA sokkal összeszedettebben játszott, mint arra számítottam. BugBear szépen felkészítette őket, ez elég is lett a harmadik helyhez. A döntőt pedig az 1.6skill ellen játszottuk. Az alábbi interjúból kiderülnek részletek:
1. ancients
deep, Piki, Gio, .akira., KODIAK
2. 1.6skill
Tweeneee, d1n0^, Flavius, FLegby, stawros
3. hA
B4nshEE, BugBeaR, igi, Kyle, NPP