2008. jún 04.

IX. Counter-Strike:Source

írta: _kodiak_
IX. Counter-Strike:Source

Elhatároztam tehát, hogy kipróbálom a source-ot. Érdekes volt belecsöppenni egy olyan közösségbe, ahol nem nagyon ismerik az embert. Mivel rengetegen kerestek már meg azzal, hogy mit tegyen egy kezdő játékos, aki nem ismer senkit és jó csapatba szeretne kerülni, így arra gondoltam, kipróbálom milyen az, amikor az ember nem saját maga épít egy csapatot, hanem felvételizik egy csapatba. Játszogattam publikon, kezdtem felmérni a konkurenciát. Mondanom se kell, hogy könnyű dolgom volt. Öt évnyi 1.6-os tapasztalattal a hátam mögött nem igazán jelentett kihívást publicon jó eredményt elérni. Kényelmes tempóban gyakoroltam, kezdtem megszokni az új fizikát, a kicsit eltérő lövéstechnikát, a pályák arányait és új lehetőségeit. Mivel jó gépem volt maximumra állítottam az összes lehető grafikai beállítást és csak ámultam bámultam. A pályák részletgazdagsága, élethűsége azonnal megfogott. Nagyon tetszett az is, hogy a tereptárgyak, hordók, virágcserepek mozdíthatóak voltak. Szóval öröm volt játszani még publicon is.

de_dust 1.6-ban és source-ban

Először a T4Ce nevű klánban próbáltam játszani, akik nem is voltak rosszak, csak nagyon szervezetlen volt a csapat, esetleges volt a taktika is és az is, hogy lesz-e meccs vagy sem. Ezután BugBear hA nevű csapatába álltam be, ahol deep és Gio (Ranker bátyja) is játszott. A hA sokkal szervezettebb volt, mint a T4Ce és talán jobb játékosokból is állt. Gio, aki a 2001-es WCG-n második lett UT-ben, akkoriban a legjobban lövő magyar source játékos volt szerintem, prosyon, aki rettenetesen jól lőtt awp-vel, de csak ritkán játszott sajnos és akkor sem kellő komolysággal, ott volt még kraft, akiről öcsém révén már hallottam, mert COD-ozott régebben és persze deep és BugBear. Jó volt a hA-sokkal játszani, sokat tanultam tőlük a pályákról, a source-os szokásokról, a lövéstechnikáról és főleg az awp-zésről, de a szervezettség még mindig hiányzott, pedig azt hittem BB rendesen kézben tartja a csapatot. Lassan kezdtem belátni, hogy ha nyerő csapatot akarok, akkor magamnak kell válogatni az embereket hozzá. Érdekes volt látni különben, hogy más-más játékok képviselői hogyan teljesítenek source-ban. Azt gondoltam először, hogy sokszínűbbé teszi a source-ot az, hogy wolfeinsten-esek, CoD-osok, UT-sek játsszák, de lassan kiderült, hogy a legjobban azok teljesítenek source-ban, akik 1.6-oztak ezelőtt, mivel a játék menete és logikája nem sokat változott az 1.6-hoz képest.

cs_assault
Kérdés volt még persze, hogy mi lesz a jövője a játéknak. Át fogja-e venni az 1.6 helyét? Nekem szent meggyőződésem volt, hogy ahogyan a quake3 váltotta a quake2-t, úgy fogja a source váltani az 1.6-ot, mivel a hardware gyártóknak is az az érdeke, hogy ne egy 6 éves motorral rendelkező játékkal játszanak az emberek, ami bármilyen vason elfut, hanem vegyék meg a legújabb hardware-eket, hogy lépést tartsanak a konkurenciával. Nagyon lelkesen kezdtem bele egy új csapat építésébe. Arra gondoltam, hogy hasonlóképpen kellene felépíteni ezt a csapatot is, mint annak idején a "nagy" FoP-ot. Persze öcsém akkor már rég nem játszott, csak CoD2-vel néha néha, így rá nem igazán számíthattam. Akirát kerestem meg, hogy segítsen nekem csapatot építeni. El kezdtük nézegetni, hogy ki jöhetne számításba, ha egy komoly csapatot akarunk felépíteni. Gio volt az első és legkézenfekvőbb választás, hiszen nagyon elszánt, becsületes játékos, aki abban az időben a source scene legjobb aimerje volt. Deep volt a másik elég egyértelmű választásunk, mivel nagyon jól awpzett és ha épp olyan napja volt a csapatmorált is fel tudta vinni az egekig.  Ugyan deep heves vérmérsékletétől nagyon tartottunk, de akira (aki már játszott deep-pel egy csapatban) úgy érezte, kordában tudjuk majd tartani. Még egy üres helyet kellett betöltenünk, de nem akartunk olyasvalakit, akit nekünk kell betanítani. Tapasztalt, jó játékos pedig nem sok rohangászott a magyar source szervereken, azaz  akkoriban jelent meg 1.6skill néven egy 1.6-os mix csapat, akik eleinte csak a publikot riogatták. Flegby, Flavius, clayton, stawros, piki, kuLi, d1n0, tweeneee, peza mind tagjai voltak ennek a laza mix csapatnak. Közülük jó lett volna berántani valakit, de se deep, se akira neve nem hatott túl csábítóan, így nem tolongtak, hogy bekerülhessenek közénk. Kolyok jött a segítségünkre ötödik játékosnak. A csapatot ancients néven alakítottunk meg, mivel Kolyok is, akira is és én is sokat játszottunk ilyen néven. El is kezdtünk játszogatni, taktikázni, ligákba nevezni és úgy általánosan felkészülni. Jó volt ez a kis bemelegítő időszak, mert deep nagyon jó oldalát mutatta nekünk, Gio nagyon megbízható társnak bizonyult és az akirába vetett hitem is megszilárdult látva az elszántságát és fegyelmezettségét. Ahogy rázódott össze ez a csapat lassan kiderült, hogy Kolyok nem fog tudni velünk eleget készülni, mert 1.6-ozik is mellette a kByc-cel és azt szívesebben venné komolyan. Új ötödik után kellett néznünk. Három játékos volt, aki feljárt source-ozni, nagyon jól játszott és szóba jöhetett: kuLi, Tweenee és Piki. Megkörnyékeztem kuLit, ha jól emlékszem, de nem érezte, hogy a source lenne a jövő, ráadásul ugyanabban a kByc-ben játszott, ahol Kolyok. Tweenee amellett, hogy nagyon ügyes volt, nem igazán akart komolyan játszani és mint az a TAT-os közös játékunk alatt kiderült, rossz hangulatban nem tud játszani. Piki nagyon keveset járt fel source-ozni, de akkor elég maradandót alkotott, ráadásul 1.6-ban elég sokat játszottam ellene ahhoz, hogy tudjam, jó játékos. Meg is kérdeztem, hogy nem érdekelné-e egy source-os csapat. Legnagyobb meglepetésemre azt mondta, hogy kipróbálná a dolgot.


cs_militia

Az az igazság, hogy ezzel a csapattal megütöttük a főnyereményt. Piki és deep agresszív játékstílusa találkozott Gio és akira megfontoltabb, defenzív felfogásával. Pikit és deep-et előre lehetett küldeni pusztítani, míg Gio, akira és én bementünk a bombával a másik lerakóra, ráadásul deep nagyon jó volt, mint elsődleges awp-s, ami -megjegyzem- Piki kezében is veszedelmes volt, így akár 2 awp-s taktikákat is tudtunk csinálni. Védekezésben pedig nagyon jól jött, hogy olyan emberek is vannak a csapatban, akik nem rohannak a fregért, hanem bevédik a bombát. Egyetlen egy aggasztó dolog volt csak, amire oda kellett figyelni, az pedig Piki és deep temperamentumának kezelése.
Az első megmérettetésünkre 2 hónapnyi gyakorlás után került sor Szolnokon a GPS6-on, ahol Gody megrendezte az első magyar source LAN-t. A GPS6 fő attrakciója az 1.6-os verseny volt, ahova több külföldi csapat is eljött, de minket ez akkor nem érdekelt. A source scene érdekelt minket és, hogy hol állunk most magyar viszonylatban. Eljött a dl, a hA és az 1.6skill (később n1ce-6aming) is. Ez a három csapat volt, akitől tartanunk kellett. A helyszínen készült velünk egy interjú:

 

 

Kicsit sokadszor írom már, hogy a verseny a papírforma szerint alakult, de megint ezt leszek kénytelen írni. Talán annyit lehetne hozzátenni, hogy a d0kkmunkás klán kicsit komolyabb ellenállást mutatott infernón, mint azt vártuk, de megvertük őket. A dl valahol eltűnt a süllyesztőben, pedig dobogóra vártuk őket. A hA sokkal összeszedettebben játszott, mint arra számítottam. BugBear szépen felkészítette őket, ez elég is lett a harmadik helyhez. A döntőt pedig az 1.6skill ellen játszottuk. Az alábbi interjúból kiderülnek részletek:

 



1. ancients
deep, Piki, Gio, .akira., KODIAK

2. 1.6skill
Tweeneee, d1n0^, Flavius, FLegby, stawros

3. hA
B4nshEE, BugBeaR, igi, Kyle, NPP

 

KÖVETKEZŐ RÉSZ...


Szólj hozzá

counter strike wcg source cs:s ancients