2014. máj 07.

A pokol tornácán (de_inferno)

írta: _kodiak_
A pokol tornácán (de_inferno)

inferno.jpgDust2 után talán a legnépszerűbb pálya CS:GO-ban az inferno. Nekem fájó emlékek kötődnek hozzá. Ezen a mapon kaptunk ki 12:3-as vezetés után, hosszabbításban az ECG-n. Mindemellett azért szeretem. Szó szerint ledöbbentem amikor megláttam a source-os infernot. A viszonylag egyszerű 1.6-os pályából egy hangulatos mediterrán városrészt csináltak.

csocso.jpgChris "Barney" Auty készítette az eredeti pályát, akinek a nevéhez több nagyszerű map is fűződik (aztec, thunder, vertigo). Kevesen tudják talán, de az inferno legelső verziója még nagyon másképp nézett ki. A B lerakó a mostani CT kezdő helyén volt és az A lerakóra csak középről vagy a moziba felpakolva lehetett betámadni. Itt egy videó arról, hogy milyen volt az 1.1-es verzió. Csak az 1.3-as verzióval került be az "új út", ami kicsit több variációt engedett az A lerakó támadásánál, illetve egy összekötő folyosó, amit manapság csak könyvtárnak hívunk, valamint a B lerakó is elkerült a CT kezdőről a banán végére. Az 1.6-os verzióban már lecserélték a monoton textúrákat és egy sokkal hangulatosabb infernoval játszhattunk.
Az igazi váltás persze a CS:S megjelenésével jött. A Valve az egész pályát áttervezte és felújította. A pályakészítők a valóságból merítettek. Egy Los Angeleshez közeli spanyol misszió, a San Juan Capistrano épületeit másolták le, sok helyen egy az egyben. Meg kell valljam, hogy az egyik nagy vonzereje a source-nak számomra pont a pályák újragondolása, felújítása volt. Nagyon szerettem az új pályákon játszani, imádtam a hordókat is amik az utamba gurultak, vagy a kis virágcserepeket amiket akár szét is lehetett lőni. A stratégiákat is újra kellett természetesen gondolni, ami szintén nagyon izgalmas feladat volt.

inf_kicsi1.jpg

Most a CS:GO-ban is az vonz, hogy teljesen új dolgokat lehet kipróbálni ismét, új, szebb pályákon. A CS:GO-s inferno nem sokban különbözik a source-os verziótól. Pár szoba hiányzik T oldalon a házból. A banánba bekerült egy farakás, ami leszűkíti a folyosót és nehezíti a T támadásokat. Megszűnt a teljesen felesleges T kezdőről kivezető út is. Az alábbi videón látszik, hogy milyen változásokon ment át a pálya 2003 óta. (A kevéssé ismert CZ és az ázsiai piacra készített CS:O2 is benne van mint érdekesség)

 

Még 2012-ben csináltam pár képet a változásokról, amikor még mind három játék fenn volt a gépemen.

b_evo.jpg

ct_evo.jpg

Nem az inferno az egyetlen pálya, amit valós helyszín alapján terveztek. Nemrég belefutottam egy képbe, ami nagyon hasonlít az italyra. Elkezdtem kutakodni és kiderült, hogy elég sokféle "Y" alakú kereszteződést azonosítanak a counter-strike pályával, íme itt van néhány:

italys.jpg

Ahogy olvastam, a dust2-t megcsinálták paintball pályának,a train vagonjait is a való életből másolták és a nuke elosztót is betonozzák már :)

A de_cache terror kezdője mögött meg nem más magasodik, mint a csernobili atomerőmű 4-es reaktora, azaz annak a betonszarkofágja.

chernoache.jpg

Szólj hozzá

css evolúció cs pálya gamer inferno cs:s cs:go de inferno