2012. dec 28.

PredaTor4.[oF].FoP

írta: _kodiak_
PredaTor4.[oF].FoP

z.jpgHány éves voltál 2002-ben? Épp mivel foglalkoztál a cs mellett?

21. Egyetemre járogattam.

Hogyan kerültél a cs közelébe, mi volt ami megfogott benne?

Nem ez volt az első fps amivel elkezdtem játszani, így már eleve kis előnnyel indulhattam. Középiskolában kezdtünk el Duke Nukem 3D-vel játszani délutánonként az iskolai gépteremben, illetve később mikor kijött a Quake2 akkor azzal. Mikor '98 végén lett otthoni internetünk egy 33.6k-s modem formájában, akkor már hajnalig játszottunk a haverokkal Q2-t 200-250es ping mellett. Sajnos a Q2-es scene nagyon kicsi volt (a legtöbben inkább a sima Quake-kel játszottak), így mikor '99 decemberében kijött a Quake3 rögtön azzal kezdtem el játszani, remélve, hogy végre majd a Quake1-esekkel is össze tudom mérni a tudásom. De nem egészen így lett, bár a scene kétségtelenül nagyobb volt és át is jött pár nagyobb név Quake1-ből, de továbbra is szenvedni kellett, hogy az ember mondjuk 4on4-et játsszon. Szóval maradtak a face2face meccsek, amiket nagyon szerettem, de az igazi csapatjátékhoz nem hasonlítható.
Egy idő után, aztán egyre kevésbé vettem komolyan a Q3-at és inkább az érdekelt, hogy játsszak egy jót, amikor kedvem van, valahogy így került a CS látóterembe. Elképesztően sokan játszottak vele, mindig teli voltak a szerverek és tetszett maga a játékmenet is. Nem csak a frageket kellett összeszámolni a végén, hanem volt valami cél is, illetve sokkal több múlott a taktikán.


Hogyan emlékszel vissza, mi él az emlékezetedben a WCG-s szereplésből? És mi maradt meg a felkészülésből?

Nekem jó emlékeim vannak mindkét WCG-ről, annak ellenére, hogy az elsőn semmi maradandót nem alkottunk. A 3D megverése meg akkoriban igen komoly eredménynek számított, szívesen ott lettem volna a HLTV-n, mert csak hallottam milyen nagy szurkolás volt.
Félkészülésből annyi maradt meg, hogy nehezen jöttek össze a gyakorlómeccsek, de játszottunk amennyit bírtunk.
 
Mennyire érezted, hogy van esélyünk kijutni a csoportból?

Nem nagyon gondolkoztam ezen a meccsek előtt. Utólag azért úgy gondolom, hogy egy halálcsoportban voltunk szóval nem sok esélyünk volt.
Nem tudom a többiek mit gondoltak, de én úgy vélem, hogy kevés nemzetközi tapasztalatunk volt és amikor összejött egy-egy komolyabb ellenfél, akkor láthattuk, hogy van még hova fejlődni.

_20120821_204013.jpg

Milyen érzés volt kijutni, úgy hogy igazából elvesztettük a magyar kvalifikációt az xdk ellen.

Kicsit felemás, egyfelől senki sem örül egy ilyen 'nyereségnek', másfelől jól tudta mindenki, hogy nagyon szigorú konfig csekkek vannak, nem véletlenül. Igazából a másik 4 xdk-snak lehetett nagyon rossz, őket sajnáltam.

Miért sikerült a 3D-t megvernünk?

Mák ;] no meg jók voltunk. Igazból ezért gyakoroltunk napi több órát, hogy megverjünk mindenkit. Az biztos, hogy nem voltunk megilletődve, illetve ahogy teltek a körök egyre inkább azt éreztem, hogy igenis van esélyünk (annak ellenére, hogy a pontok nem ezt mutatták). Nem estünk szét és bejött pár 1vsSok szitu is nekünk.

Miért kaptunk ki a 3D-nél papíron két gyengébb csapattól?

Lehet papíron gyengébbek, de még így is nagyon erős csapatok voltak, ha reálisak vagyunk, akkor ez volt a papírforma.

Miért hagytad abba az aktív játékot?

Egyre nehezebb volt megfelelő időpontokat találni a gyakorlásra, így meg nem lehetett továbblépni, fejlődni és közben egyetemmel is kellet volna foglalkozni, szóval ez így már sok volt. Inkább haladtam az utóbbival.

Hiányzik e a cs?

Néha megnézek egy-egy kodi videót, akkor igen;] és jó rá visszagondolni, jó volt versenyszerűen játszani, de ma már nincs rá időm.

Játszol e valamivel számítógépen, és mennyit?

Nem, semmit. Leköt a család és a munka.

SAM_3977_l.jpg

Visszatekintve, bánod e hogy ennyi időt szántál a cs-re?

Persze biztosan hasznosabban is el lehetett volna tölteni ezt a temérdek időt, de én nem bánom, hogy ennyit cs-ztem.

Miben változtatott meg a cs? Hogyan befolyásolt a a személyiségedet szerinted?
Jó volt e vagy inkább káros a sok számítógépezés?

Én a játékok révén kezdtem el komolyabban foglalkozni a számítógépekkel, ismerkedtem meg az informatikával, amiben most is dolgozom, szóval szerintem hasznos volt.

Összesen mennyi időt töltöttél versenyszerű játékkal?

Jobb ezt nem összeszámolni ;]

Szólj hozzá

magyarország verseny cs wcg fop pred4