2010. feb 08.

A Promod és a jövő

írta: _kodiak_
A Promod és a jövő

Nehéz lenne jóslásokba bocsátkozni a Promod jövőjét illetően. Én már csak azért is vagyok óvatos, mert annak idején nagy részben azért váltottam source-ra, mert abban hittem, hogy a hardver gyártóknak, azaz a profi játék szponzorainak igazából az éri meg, hogyha olyan játékkal játszanak a versenyeken, amihez újabb és újabb hardvert kell majd venni. Ez a tippem nem jött be, hiszen egy év után az 1.6 népszerűsége és a nagy csapatok állítólagos makacssága miatt visszakerült a nagy versenyek menüjére kiszorítva a source-ot.

Sosem voltam egy nagy Promod fan. Amikor a játék első verzióját láttam, abból is inkább csak a pályákat akkor elborzadtam. Talán emlékeztek az Infernóra az esővíz elvezetővel, meg a dust2-re az ocsmány textúrákkal.

Nem is igazán értettem, hogy mi ennek a lényege, ki a fene akarna a source motorral egy csúf játékkal játszani. Nem is foglalkoztam semmi féle Promoddal kapcsolatos hírrel egy jó ideig, addig amíg nemrég előálltak az 1.04-es betával.
A kis videók amiket csináltak a mapokról nagyon tetszettek, végre nem egy összecsapott fércmunkának tűnő valamit kaptam, hanem egy működő játékot. Amint ki lehetett próbálni az 1.04-es verziót, le is töltöttem.

Kellemes csalódás ért be kell valljam. Olyan volt játszani a Promoddal, mintha nosztalgiáznék kicsit és az 1.6-os pályákon játszanék source-ot. Persze más a fizika kicsit, meg mások a gránátok, de mindenképp kellemes első benyomást tett rám.
Nagyon jó ötletnek tartom, hogy csinálnak egy modot aminek az elsődleges célja a versenyszerű játék kiszolgálása. Jó ötlet az új scoreboard, a gránát számláló, meg a csapattárs mutató is, de a legjobb, hogy ezeket mindenki maga dönti el, hogy használja e vagy sem. A fegyverek sourcetól eltérő viselkedése engem nem igazán zavar, hiszen mindenhez hozzá lehet szokni. A kérdés csak az, hogy az ember hajlandó e rászánni az időt, érdekli e annyira. Az hogy a játékmenet inkább 1.6-ra fog hasonlítani, az inkább zavar, azt gondolom a source inkább épült a jó helyezkedésre a hirtelen, váratlan manőverekre, mint az 1.6, ahol leginkább az aim skill dominál. Legjobb példa erre a train benti lerakó. Sourceban trainen támadni, nagyon stresszes, bármelyik sarokban bújhat valaki, ráadásul, könnyen ki is tudnak menekülni a védők a benti lerakóról, ha nem ügyes a terror csapat, mivel nincsenek falon átrobbanó gránátok meg falon át lövés, míg a Promodban (és 1.6ban is) a benti lerakó, sokkal letisztultabb, és jól begyakorolt helyezkedéssel elég jól le lehet fedezni minden sunyi helyet, illetve jóval könnyebb felfedezni és kiiktatni a benti védelmet. Én nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a letisztultság kell ahhoz hogy jobb feltételei legyenek egy izgalmas mérkőzésnek, legalábbis nézői, szurkolói szempontból semmiképp.
A falon át lövés szerintem egy jó dolog és nem árt a játéknak. A falon át robbanó gránátokra már ugyanezt nem tudom mondani. Nem arról van szó, hogy kényem kedvem szerint válogatok a nekem előnyös dolgok és az engem idegesítők között, hanem csak próbálom a laikus nézők szemével látni ezeket a dolgokat. Azt el lehet fogadni, hogy a falon atmennek a golyók, de arra semmi logikus magyarázat nincs, hogy a gránát miért robban át a falon. Ha ezt a játékot egy profi verseny játéknak tervezik, akkor ezzel szerintem számolni kell.
Én mondjuk személy szerint sokkal jobban örültem volna, ha ezt a modot a source-ra építik rá, első sorban lecserélve a sourceTV-t egy használhato ezközre amin a közvetítést lehet élőben hallgatni, másodsorban beépítik a HUD módosításokat amik igazán csak 5on5 mérkőzéseken használhatóak hatékonyan. Persze egyértelműen azért van szükség az 1.6-os elemekre, mert a két közösséget eggyesíteni akarják, ami magának az esportnak akár jót is tehet. Az is jó ötlet, hogy megtartva ezt a fizikát lövéstechnikát és játékmenetet, egy olyan alapot képeznek, amire ahogy fejlődnek a játékok egyre jobb grafikát lehet majd ráhúzni, de maga az alap ugyanaz marad.

Itt jönne az a rész, hogy megmondom a frankót, hogy szerintem mi lesz. De mint az írás elején említettem, az ilyen predikciókban nem igazán vagyok jó. Sok minden függ attól, hogy az 1.6-os közösség felismeri e, hogy valószínüleg ez az a lökés amire a játékának szüksége van ahhoz hogy fennmaradjon. Illetve hogy a nagy versenyekkel és szponzorok megbíznak e ebben a termékben. A másik lehetőség a scene egyesítésen kívül egy teljesen új játék bevezetése a versenyekre. Mivel pontos adataim nincsenek arról, hogy mekkora az 1.6-os illetve a sourceos és az 1.6-os tábor, illetve egy új játék, mint pl a Modern Warfare 2 milyen bázist tud magának teremteni pár év alatt, így arra végképp nem tippelnék, hogy milyen eséllyekkel indulna egy teljesen új CS2 ellen a promod. Mindenesetre az elvei a Promodnak, hogy tényleg egy olyan játékot terveznek ami profi versenyszerű játékra alkalmas, tetszenek ezért én szurkolok nekik.

Kapcsolódó cikk: CSHU

Szólj hozzá

promod