2009. júl 24.

A guggolóbugról a bunnyzásról és a szabályokról

írta: _kodiak_
A guggolóbugról a bunnyzásról és a szabályokról

Nemrég kiadtunk egy rövid kivonatot a BECUP 2009 szabályzataiból, hogy a játékosoknak legyen valami támpontjuk a felkészüléshez. Sokan, sok fórumon elmondták a szabályokkal kapcsolatos véleményüket. Válaszként gondoltam leírom az irányelveimet amik a BECUP 2009 szabályzatának kialakításában vezéreltek.

Egy következetes szabályrendszer kialakítása nagyon érdekes és kihívásokkal teli feladat, hiszen meg kell találni azt az egyensúlyt ami a lehető legegyenlőbb feltételeket biztosítja a játékosoknak egy fair küzdelemhez, amiben a lehető legjobban felkészült, legügyesebb és legrátermettebb csapat fog végül kikerülni győztesen. Mindemellett figyelembe kell venni azt is, hogy beleférjünk egy meghatározott időkeretbe ami a rendelkezésünkre áll, valamint azt, hogy verseny lebonyolítható legyen viszonylag kevés felügyelő adminnal.

Versenyképesség

Fontos szempont a fentieken kívül, hogy a magyar scene megőrizze nemzetközi versenyképességét.
Ahhoz, hogy olyan magyar bajnoka legyen a BECUP-nak aki a befektetett sok gyakorlást a verseny után külföldön is kamatoztatni tudja, fontos, hogy a BECUP szabályzata köszönő viszonyban legyen a nagy külföldi versenyek szabályzataival. A sok hónapos gyakorlás mit sem érne, hogyha a BECUP kedvéért de_cpl_millre készül minden csapat amikor az összes nagyobb külföldi verseny már de_cpl_mill helyett de_tuscant választotta versenymapnak.
Most jönne az a rész amikor könnyek között mesélem el, hogy évek óta nincs lehetősége magyar CS csapatnak kijutni a legnagyobb nemzetközi versenyre a WCG-re, de ennek részletezésétől most megkíméllek titeket. (Én személy szerint még mindig a WCG-t tartom etalonnak, ha LANról van szó. Ez a legnagyobb és legrégebben stabilan működő nemzetközi versenysorozat.)
Amikor a BECUP 2007 szabályzatát megírtam, akkor az összes akkori nagyobb lan szabályzatát figyelembe véve alakítottam ki a szabályokat, minden egyes alkalommal amikor a BECUP szabályzata frissül, utána nézek a nemzetközi trendek alakulásának más nagy LANok szabályzatait ellenőrizve. Ennek hatására került be a de_tuscan idén a versenymapok közé.

A Valve és a játékegyensúly

Sokan írták, hogy a Valve által kialakított játékegyensúlyt felborítja a bunnyzás. Inkább úgy fogalmaznék, hogy az eddig megszokott játékmenetet borítja fel a bunnyzás, ugyanúgy, ahogy a dragshot is felborította a játékmenetet amikor elterjedt. Tény ami tény a Valve cs 1.6-ban mindkettőt, próbálta visszaszorítani, a bunnyzás ellen többször is beépített lassító mechanizmusokat, a noozoom kompenzálására pedig lassította az awm lövésgyorsaságát. Azt gondolom, hogy aki kitartóan gyakorol, hogy jól ugráljon attól nem fair elvenni ezt az előnyt, főleg úgy nem, hogy a WCG-n sincs tiltva a bunnyzás. Bunnyzás tehát nem lesz tiltva 1.6ban. Update: Sourceban a bunnyzás be lesz tiltva, mivel az egyik nagyobb LANon sincs engedélyezve.

Görgőre bindelés

Sourceban is és 1.6-ban is problémás témakör a görgőre bindelt parancsok kérdésköre. Azt egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy a guggolást nem szabad görgőre bindelni, mert ellentmond a guggolás funkciójával. Hiszen a guggoláshoz folyamatosan kéne nyomva tartani a gombot amire a görgő nem alkalmas. Az ugrás görgőre bindelése nem ennyire egyértelmű, de mivel görgővel bunnyzni nagyon egyszerű, szinte semmilyen gyakorlást nem igényel, így az az álláspont ami miatt a bunny legitimitást nyert, mégpedig hogy ügyesség és gyakorlás kell a megfelelő használatához, elvesztené hitelét, ezért az ugrás görgőre bindelése is tiltott.

Késkör vagy cointoss

A késkör mint oldalválasztási megoldás, egyszerűen komolytalan. Netes versenyeken fun LANokon elmegy, mert vicces, de magára valamit is adó versenyen nincs helye szerintem. A késkörnek nincsenek egyértelmű szabályai. Egyáltalán nem mindegy, hogy melyik pályán játsszák a késkört, az sem mindegy hogy ki milyen oldalon kezd, vagy hogy a pálya melyik részére megy a két csapat késelni, az sem tisztázott, hogy mi van akkor ha letelik az idő. A pénzfeldobás teljesen egyértelmű, a rendszer kiválasztja ki lesz T és ki lesz CT, ráadásul időbe sem kerül.

Guggolóbug

A legkevesebb magyarázatot azt hiszem a guggolóbug tiltása kíván. Olyan bug kihasználásnak minősül, mint a falon átnézés.

Amíg elkészül a 2009-es szabályzat, addig a 2008-as verziókat és a GUIkat megtaláljátok itt.

Szólj hozzá

lan szabályzat becup