2009. jan 29.

KODIAK end

írta: _kodiak_
KODIAK end

2003 első hónapjaiban jártunk, amikor a "nagy FoP" feloszlott. Én kiköltöztem a netkávézóból, ahol 3 hónapig laktam és öcsémmel meg pár haverjával bevettük magunkat az Uránia csillagvizsgáló legalsó szintjére, ahol némi lépcsőház takarítás, meg hólapátolás fejében egész olcsó albérletben lakhattunk. A csapat tagjai szétszéledtek és hivatalosan is bejelentettük, hogy feloszlunk miután hazajöttünk Kóreából. Így, hogy nem volt gyakorlás, és úgyis az járt a fejemben, hogy befejezem a játékot, így az jutott eszembe, hogy összerakok egy kicsit komolyabb filmet. Az első komolyabb szerkesztésen átesett videó akkoriban a bds (Andreas Thorstenson) által készített Frag or Die volt. Annyiban akartam csak új dolgot belevinni a filmbe, hogy egy pár külső kamerás (3rd person view) felvétellel akartam színesebbé tenni a videót.

 

A nyitó zene a Rekviem egy álomért című film zenéjének átdolgozása ami a LOTR Trailerében jelent meg Requiem of the Ring címen. Mindkét filmet nagyon szerettem a zene pedig hátborzongatóan jó. Az első jelenet pedig a 2002-es WCG legelső mérkőzésén a második félidő első köre. A 3D 9:3-ra védte ellenünk de_prodigy-t és az első körben a hosszún berassolva ember veszteség nélkül elfoglalták a fenti lerakót és lerakták a bombát. Én azon gondolkodtam épp, hogy ha ezt a kört elbukjuk akkor könnyen lehet, hogy elúszott a mérkőzés amikor Ksharp kinézett rám és egy fejlövéssel észhez térített. Ugyan én lőttem előbb, de mellé céloztam, mire a fejlövést megkaptam szó szerint nem tudtam, hogy hol áll a fejem csak nagyjából próbáltam korrigálni és beakadt a fejes. Kicsit igazságtalan freg volt de annál nagyobb lendületet adott nekem.

Ez egy gyakorló meccs lehetett az akkor elég erős Team-Unity ellen. A jó spawnt kihasználva akartam a még felkészületlen védőknek odaszúrni. Nem gondoltam volna, hogy ennyire elöl lesz a védő, látszik is, hogy a létra tetejét akarom becélozni, de az hogy gránát volt a kezében sokat segített.

 

A magyar válogatott egyik felkészülő meccsén a románokkal játszottunk és ott sikerült szegény ellenfelemet egy burstel kiszedni a láda mögül. Szerencsés lövés...

 

 

Ismét gyakorlómeccs a Team Unity ellen. Sokan kritizálták ezt a fraget, mivel nem is célzok az ellenfél fejére mégis fejes. Szerintem meg pont ez a lényege, élesben én úgy éreztem fejes lesz és az is lett, mivel ha oda céloz az ember (főleg neten) ahova megy az ellenfele, akkor esélyesebb, hogy eltalálja, mintha rá célozna.

 

Ez a meccs ha jól emlékszem egy WCG kvalifikációra felkészülő meccs volt egy tartalék játékosokkal felálló, de így is nagyon magabiztos cealum ellen.

 

 

 

WCG 2002. A legutolsó mérkőzésünk. A koreai csapat 6:6 ra hozta ellenünk a támadó oldalt. Most rajtunk volt a sor, hogy támadjunk. Nem kíméltük őket. Egyszerű kelet európai stílusban rassoltuk le őket. Itt épp egy bal rass mellé terelek be a fenti lerakóra a nyikorgós kinyitásával megosztva a fenti védelem figyelmét. Két koreai játékos is megtámad, kicsit felelőtlenül, aztán ezen felbátorodva benézek a fenti lerakóra.

 

Ismét a 3D elleni meccs számomra meghatározó jelenete amikor az amerikaiak melle huppanok le kicsit felelőtlenül, de ők szerencsére csak félig vannak felfegyverezve sokuknak nincs páncélja (azért tocsog a vér mindenhol a fejlövések után) de ami a legfontosabb: épp Tetrisre figyelnek.

 

Egy idősebbekből álló angol csapat elleni CB ligameccsen 3-2-ben támadunk. Pred4 és én szoktunk ilyenkor az elosztóban terelni, én néha awpvel a baloldalt szigorítani. Az öregfiúk lerohantak minket Predát lelőtték én meg hallottam, hogy bal oldalról is bekerítettek. De végül kivágtam magam.

 

Egy román csapat ellen védtem a B lerakót egy felkészülési meccsen, de csak 30 töltényre volt pénzem. Éreztem, hogy baj lesz amikor 20 töltényt kilőttem két ellenfélre, de szerencsére az utolsót sikerült fejbe lőnöm és így túléltem a kört.

 

Az első szakasz lezárásaként a spanyol WCG kvalifikáció győztes elleni gyakorlómeccs, már kint Koreában, ahol szegény spanyolokat a legjobb mapunkon vertük majdnem nullára.

 

 

A magyar VvV csapata ellen játszottunk minden bizonnyal egy gyakorló meccset amit végül simán hoztunk. Ez a jelenet nem is tudom miért került a videóba.

 

 

Miután a nagy FoP feloszlott még volt egy hivatalos meccsünk együtt egy ClanBase kupában. Egy elég erős finn csapat ellen. Mindenki a FoP mellé beírta az első klánjának a nevét is, hogy nosztalgiázzunk kicsit. A meccset végül elveszítettük.

 

A VvV elleni meccsen ez volt az igazán érdekes frag. Mivel lassítva is látszik, hogy úgy megyek el az ellenfél mellett aki valószínűleg vakon guggol a sarokban, hogy semmi nem utal arra, hogy ott van, mégis már lőve fordulok vissza rá. Magamat is meglepve ezzel nemhogy szegény claytont.

 

Neophyte elleni gyakorló meccs a WCG 2002 felkészülési időszakában. Ismét egy balra támadás, amit azért raktam be, mert a két baloldali védő kiiktatása szabad utat ad a csapatnak, hogy elfoglalja a lenti lerakót emberfölényben.

 

 

A magyar válogatottal gyakoroltunk egy román csapat ellen, akik a hídon akartak sk-zni. Ph még oldalról alám vág egy gránátot, csak hogy ne maradjpon túl sok hpm.

 

 

 

Ismét a gyakorlómeccs Koreában a spanyolok ellen. Szegényeknek nem volt szerencséjük, nekünk meg minden összejött. Itt egy 1v2-t hozok.

 

 

 

Már nem emlékszem, hoyg milyen nemzetiségű csapat, de ez mintha egy CB ligameccs lett volna, amit nyertünk.

 

 

 

A SonY ha jól emlékszem egy német csapat volt akik nagy lendülettel és önbizalommal indultak, de végül eltűntek a süllyesztőben.

 

 

 

Spanyolok fent rassát fogjuk meg a koreai gyakorlómeccsen. A lassítás rémes minősége a Premiere kiforratlansága és technikai alul képzettségemnek köszönhető.

 

 

 

Hétköznapok a Neophyte ellen.

 

 

 

 

Gyakorlómeccs az aspera ellen, akikkel relatív sokat játszottunk akkoriban, bár már nem tudom milyen nemzetiségüek voltak.

 

 

 

A TeG-eseket sikerült oldalba kapnom és olyan büszke voltam magamra, hogy nem kezdtem pánikrotába, hogy beraktam a videóba ezt a freget is.

 

 

 

Hétköznapok a Neophyte ellen. Amint említettem az alap 3-2 felállásunk az volt, hogy Pred4 és én benn szerencsétlenkedtünk, míg a többiek (MorTe, Tetris, DoZeR) kinn próbáltak eljutni a kishangárig, majd hátul le, vagy bejöttek a Nyugatin. Kivételesen ellőttem a baloldali védőt, így visszarendeltem a kinti támadást és átforogtunk balra, ahol (Pred4 feláldozásával) meg is tisztítottam a terepet.

 

Team Unity ellen játszottunk, még az is lehet, hogy tétmeccset. Ahol egy balrass után 1v3-ban maradtam. Az első két ellenfelet le is lőttem majd felkaptam a bombát... később majd folytatódik a kör...

 

 

Hétköznapok a Neophyte ellen.

 

 

 

 

Gyakorlómeccs a Team Unity ellen.

 

 

 

 

Koreában volt szerencsénk LANon is játszani a Neophyte ellen egy gyakorló meccset. Ez abból egy részlet. Ha jól emlékszem megvertek minket.

 

 

 

Egy kis mix fejesekből... :)

 

 

 

 

... Ez a folytatása annak a körnek a Team Unity ellen, átvittem a bombát a másik lerakóra. Nagyon kedves csel ez nekem, mivel öcsémtől lestem el. Végig a hang alapján fedezékben maradtam az ellenfelemtől. A befejezés nem túl szép, de a lényeg, hogy sokszor ha lenn van a bomba okosabb nem keresni a konfrontációt hanem jobb húzni az időt.

 

Ez a frag csak azért került be mert jól passzolt a zenéhez és jól nézett ki. Egy meccs bemelegítése alatt lőttem.

 

 

 

Gyakorló meccs a Team Unity ellen.

 

 

 

 

 Magyar válogatott gyakorló meccse egy román csapat ellen.

 

 

 

 

Ez a jelenet eredetileg a 3D elleni meccsünk előtti gyakorló meccsünkön készült Koreában. Két meccset is játszottunk a híres mousesports-al, akik óriási nevekkel képviselték Németországot a világbajnokságon. Nuke és Train volt a két gyakorló map. Nukeon épphogy kikaptunk 13:11-re, trainen már meggyőzőbb volt a fölényük. Ebben a jelenetben próbáltam meg külső kamerás nézetet utánforgatni egy olyan jelenethez amiből csak in-eye demot hoztunk haza pendriveon. A külső kamerás nézeteket egyedül vettem fel két gép segítségével.  

Gyakorlómeccs a Neophyte ellen ahol mindenkit én lövök le a spórkörben.

 

 

 

És végül egy tétmeccs infernon az angol Veterans ellen.

 

 

 

 

Végezetül még annyit, hogy egy egy ilyen videó elkészítése hónapokig tartott. A KODIAK end meg végképp az egyik legidőigényesebb alkotás volt amin dolgoztam. Réeszben azért mert 9 perc hosszú (és van hogy 3 másodpercenként új freg van) és azért is mert egy nagyon aktív időszak sok jelenetéből kellett vélogatni. Az, hogy milyen fragek kerültek bele a videóba teljesen szubjektív szempontok szerint döntöttem el. Ha tetszett egy lövés, vagy büszke voltam rá valami miatt, vagy csak jól nézett ki, mert ugrás közben volt netán orbitális szerencse kellett hozzá akkor is beraktam, mint ahogy azokat is amikben jól mozogtam vagy, ha valami olyat csináltam amire már rég törekedtem (pl TeG-es nem tunkolás).

Szólj hozzá

video cs counter strike kodiak