2008. okt 25.

Meet the Demoman

írta: _kodiak_
Meet the Demoman

Demoman

Pozíció: Védekező
Életerő: 175
Gyorsaság: 93%
Hang: Gary Schwartz
Videó: Meet the Demoman
Szülőhely: Ullapool, Skócia, Egyesült Királyság

A Demoman az egyik legösszetettebb karakter a TF2 világában. Nagyon sebezhető, mivel nincs igazán közelharci fegyvere (a whiskys üveget leszámítva). Cserébe ő az egyetlen, aki indirekt módon is tud támadni a gránátvetőjével.
Elsődleges feladata a kontroll pontok és a kulcsfontosságú pályarészek védelme, illetve a sentryk és más szerkezetek megsemmisítése.
A TF2 fejlesztői sokat változtattak a Demoman fegyverzetén és megjelenésén, míg az elérte végleges formáját, mégis a közösség általános véleménye szerint még mindig a legerősebb kasztok egyike maradt, elsődlegesen talán a sticky bomb rendkívüli sokoldalúsága miatt. Igaz, a Valve statisztikáiban a Demoman az alacsonyabb pontszámokat elérő kasztok egyike.

FEGYVERZET:

A Demoman elsődleges fegyvere a gránátvető, mellyel ívelve szórhatunk csőbombákat az ellenfélre. Ezek a gránátok kissé rugalmatlanul pattannak le minden felületről és csak az első pattanás előtt robbannak fel azonnal, ha ellenfélhez érnek. A gránátok a célkereszt jobb oldaláról indulnak, így kicsit balra kell tartani, hogy ezt kompenzáljuk. Kifejezetten fontos ez olyankor, amikor gyorsan mozgó ellenfelekre (pyro, scout) lövünk.
A gránátok direkt találat esetén 64-132 HP-t sebeznek az ellenfélen és nagyon kis területre ható sebzést is leadnak. Ha nem érnek ellenfélhez az első pattanás előtt, akkor a kilövés után négy másodperccel robbannak fel. Ilyenkor a gránátok sebzése nagyobb területre hat és attól függően, hogy a célpont milyen messze áll a gránáttól, 22-től 64 HP-ig sebez.
Onnan lehet tudni, hogy a demoman gránátja épp robbanni akar, hogy a gránátok körül egyre intenzívebben jelenik meg a piros körgyűrű, ahogy telik a négy másodperc.
A gránétvető ideális alacsony életerővel rendelkező kasztok (scout, spy, medic, engineer) semlegesítésére, hiszen direkt találat esetén egy vagy két lövéssel ártalmatlanná tehetjük őket.

Másodlagos fegyverként a sticky bomb lövőt használja a Demoman. Ez a fegyver kis bombákat lő ki, melyek megtapadnak a különféle felületeken és nem robbannak fel egészen addig, amíg a játékos fel nem robbantja őket a másodlagos tüzelés gombbal. A Demoman halálával az addig lerakott stickyk ártalmatlanul eltűnnek. Egyszerre nyolc stickyje lehet kilőve egy Demomannek, ha egy kilencediket lő ki, akkor a legrégebben lerakott sticky megsemmisül.
A sticky bombokat tökéletesen lehet úgynevezett demojump-ra használni, ami megegyezik a Soilder rocketjump-jával, csak sokkal nagyobb lendületet vehet vele a játékos, persze nagyobb sebzés árán.

Ugyan a sticky bombok odaragadnak mindenféle felületekhez (játékosokhoz, kapukhoz, építményekhez nem), el lehet őket mozdítani, ha beléjük lőnek, sőt a pyro (sűrített levegővel) és a scout (a baseball ütőjével) el tudja téríteni a stickyket a levegőben is.
A stickyknek területre ható sebzésük van, minél közelebb áll hozzájuk valaki, annál többet sebeznek. A sima stickyk 74-től 153 HP-ig sebeznek, a critical stickyk (ezek körül világító aura van) 180-353 HP-t.
Ha folyamatosan nyomva tartjuk az elsődleges tüzelést, akkor a stickyket nagyon messzire el tudjuk lődözni, akár egy-egy sentry hatótávolságán kívülről is oda tudjuk juttatni a stickyket a sentry közelébe.

A Demoman közelharci fegyvere a whiskys üveg, ami 43-tól 87 HP-ig sebez és 195 HP körül a critical hitnél. A hiedelemmel ellentétben az, hogy az üveg törött-e vagy sem, nem befolyásolja a sebzésünket.


STRATÉGIA:

A Demoman elsődlegesen védekező kaszt. Tökéletesen lehet vele védeni a kontroll pontokat vagy megakadályozni az ellenfelet, hogy a kocsit tolja, azzal, hogy sticky bombokkal rakjuk tele a védeni kívánt területet, majd biztonságos helyről gránátozgatva tartjuk távol az ellenfelet, amikor pedig elérik az elaknásított részt, akkor robbantjuk fel a stickyket. Nagy előnye a Demomannek, hogy indirekt módon tudja támadni az ellenfeleket, főleg az ellenséges építmények és sentryk azok, amiket semlegesíthetünk fedezékből. Elég egy sentry mellé ledobni 3-4 stickyt és felrobbantani, máris tiszta a terep.

Támadó oldalon a Demoman feladata, hogy az ellenséges sentryket eltakarítsa az útból, valamint, hogy bizonyos pályarészeket folyamatosan bombázzon csőbombákkal. Ritkán érdemes Demoman-re übercharge-ot nyomni, de ha nagy mennyiségű sentrytől akarunk megszabadulni, talán ő az ideális választás.

A Demoman két legádázabb ellensége a pyro és a scout. Mindkettő ellen csak egy biztos védekezés van: ha távolságot tartunk. Magunk alá lőjük a sticky-nket és menekülünk, ilyenkor kétszer is meggondolják, hogy megéri-e rásétálni a bombára.
Hasznos tudnivaló még, hogy a csőbomba és főleg a sticky elrepíthetik az ellenfelünket, ha jól találjuk el őket, csak úgy, mint amikor egy-egy rakétától emelkedünk a levegőbe. A következő videóban Dummy mutatja meg, hogy hogyan lehet ezt kihasználni.

 

Egyéb hasznos videók:

Demoman tutorial by Deep Blue
Demojump tutorial
Dustbowl demojump trükk 1
Dustbowl demojump trükk 2

Demoman rush

Vicces Demoman videók:

A Demoman egy napja
Részeges Demoman

Szólj hozzá

pc demoman tf2