2014. ápr 11.

Good bye old friend

írta: _kodiak_
Good bye old friend

11a.jpg

Sajnos a Microsoft Intellimouse 1.1a-t már sehol nem lehet kapni. E-bayen rendelhet az ember 10 ezerért, de ha jól sejtem (igaz erről nem találtam a neten infót) a Microsoft beszüntette a gyártását. Én 2001 óta ezt az egeret használtam. 13(!) éve. Volt egy kis kitérő amikor vettem egy Deathaddert, erről itt olvashattok: Rágcsáló mizéria. Illetve elemezgettem még 2009-ben, hogy milyen egerek vannak a piacon épp: Melyik egérrel lehetsz világbajnok?

Mindezek ellenére amikor új gépet vettem, mégis a Deathadder 2013-as verzióját rendeltem meg. Elsőre nagyon tetszett. Kellemes a fogása, pontos, szép, igényes minden egyes apró részlet kidolgozása rajta, a görgőtől elkezdve, a kellemes bevonatú kábelen keresztül a világító logóig. Nagyon jó a cloud alapú synapse driver is amiben az összes beállításod a neten van tárolva. De van egy kis apró probléma vele ez az egér nem nekem való. Nem szimmetrikus, nagyobb kicsit mint az 1.1a, és mind emellett van egy púp a hátán ami miatt én nem tudom olyan jól irányítani mint az elődjét. Alapból ha nagyobb fordulatokat teszek, vállból mozgatom az egeret de amikor már pontosítani kell ezt a mozgást azt az ujjaimmal végzem. (Itt láthatod miről beszélek.)
Valószínűleg ha sokat gyakorlok vele megszokom, de hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy nem szenvedek vele, hanem kipróbálok valami olyan egeret ami külsőre közelebb áll az 1.1a-hoz.


zovie.jpg

Dev javasolta a Zowie AM-et, mert ő is ezt használja. Elmentem a pixelbe és megvettem az ottani utolsó darabot. Ez az egér már majdnem tökéletes mása az 1.1a-nal. Persze tolják ezt is mindenféle marketing szöveggel, hogy Spawn tervezte, meg hogy akár balkezes akár jobbkezes egérként használható, illetve, hogy nem kell hozzá driver. De a lényeg az, hogy ez az egér van szerintem a legközelebb az 1.1a-hoz. Kicsit kisebb és sajnos nem használható rajta mind a 7 gomb, csak mindig egyszerre 5 attól függően, hogy jobb vagy balkezes vagy. De nekem ez az egér nagyon bejön. Azt hiszem megtaláltam azt az egeret amit az elkövetkező 13 évben használni fogok. Ha addig be nem szüntetik a gyártását. A Deathaddert pedig eladom a fenébe. Hiába szép, hiába jó, csak sajnos nem nekem.


Érdekesség, hogy azóta kipróbáltam a Steelseries Sensei RAW-t. (JP adta kölcsön) Ez az egér szintén nagyon hasonlít az 1.1a-ra. De az oldalai homorúak, ami miatt nekem kicsit kényelmetlen, de cserébe min a 7 gombja programozható.

Végezetül pedig, hogy milyen beállításokkal használom az egerem:

Sensitivity: 2.18
DPI: 450
Mouse polling rate: 1000Hz
Mouse acceleration: Off
Windows Sensitivity: 6/11
Rawinput: 1

Szólj hozzá

egér kodiak gamer deathadder zowie counter-strike